top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאהרון צרפתי פארקור

איך מתגברים על פחד כשחוזרים מפציעה?

כל מי שעוסק בספורט מספיק זמן יעבור פציעה שתגרום לו להפסיק להתאמן לפרק זמן מסוים. לחזור להתאמן אחרי פציעה זה אתגר קשה מאד לביצוע בצורה נכונה. הרבה פעמים הגוף מרגיש מוכן, אבל הפחד עוד אוחז בנו וקשה להתחייב לדברים שפעם עשינו. הסיבה לפחד הזה נמצאת בהבנה מוטעית של איך המוח שלנו עובד! אני אסביר בדוגמה: למשל, כאשר מישהו שובר את הרגל, שמים לו גבס והוא לא דורך על הרגל במשך מספר שבועות. כשהגבס יורד הרופא מסביר שהעצם חלשה יותר ממה שהייתה פעם ולכן צריך להעמיס עליה בהדרגה: מתחילים ללכת, אחר כך לרוץ, אחר כך לקפוץ ורק בסוף קופצים את המרחקים שהיו לפני השבר. אבל כשאנחנו חוזרים מפציעה אנחנו מצפים לשמור על הבטחון, יכולת הדיוק ויכולת ההתמודדות שהייתה לנו לפני הפציעה?! כשנפצענו והפסקנו להתאמן, גם המוח שלנו בעצם 'ישב בגבס'. ועכשיו גם אותו צריך לשקם! המפתח הוא הדרגתיות 🔑 ולכן אימוני מדרגות הם הדבר הטוב ביותר לדעתי לקבל את הבטחון שלנו בחזרה. 🔑מדרגות אפשר למצוא בכל מקום. 🔑אפשר לאמן הרבה טכניקות על מדרגות. 🔑אפשר לייצר הרבה שינויים בגובה ומרחק וכך לחוות הרבה סוגים של תנועה ולאתגר את עצמינו מבחינה מנטלית. 🔑ברוב המקרים, נפילה על מדרגות יכולה להיות כואב, אבל לא להזיק בצורה חמורה.

בסרטון אני ונעם הבאנו לכם כמה רעיונות איך להחזיר בטחון בטכניקות בסיסיות בפארקור. תמצאו הדרגה שנוחה לכם ותנסו להתקדם ממנה לעבר מדרגה שלא נוחה לכם! והכי חשוב, אל תפסיקו להתאמן! ההבדל בין מי שמתאמן למי שלא מתאמן הוא שהראשון נפצע ויש לו סיבה להתשקם והשני נשאר פצוע. כל הטיפים נמצאים ב #justthetip👍 רוצים טיפ ספציפי? שלחו לי הודעה או תגובה !

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

איך מתקנים 360? #JustTheTip👍 - 18

אחד התרגילים שהכי כיף לעשות אבל הכי מעצבן ללמוד זה 360. זה לא מפחיד, זה לא מסובך וכשזה לא מסתדר. זה לא תמיד מובן מה הבעיה. 😥לפעמים אנחנו נוחתים ימינה או שמאלה מאיפה שקפצנו במקום רק קדימה מאיפה שקפצנו

bottom of page